צנתור בשיטה ובשילוב מערכת ראשונים מסוגם בארץ ובעולם

    עפר גדנקן No Comments on צנתור בשיטה ובשילוב מערכת ראשונים מסוגם בארץ ובעולם

    לראשונה בישראל: צנתור להחלפת מסתם מיטרלי בשיטה ייעודית המונעת חסימה של אבי העורקים על ידי המסתם הישן בשילוב מערכת להדרכה מרחוק – ראשונה מסוגה בארץ ובעולם

    צילום: דוברות שיבא
    12:42
    08.05.24
    רחל פסטג No Comments on הברקת תכשיטים, ניקוי ספת עור וסימן לעובש בבגד | פינת היועצת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פריצת דרך בטיפול במחלות לב מסתמיות: לראשונה בישראל, במרכז הרפואי שיבא בוצע לאחרונה צנתור להחלפת מסתם מיטרלי בשיטה ייעודית המונעת חסימה של אבי העורקים על ידי המסתם הישן.

    ההליך בוצע בשילוב מערכת להדרכה מרחוק, Remote Proctoring, ראשונה מסוגה בישראל ובעולם.

    הצנתור בוצע במטופל בן 74, הסובל ממחלת לב מסתמית, שנותח לפני כ-14 שנה בהליך פולשני הכולל פתיחה של בית החזה. ההליך עבר בהצלחה והמטופל הועבר להתאוששות.

    פרופ' ויקטור גויטע, מנהל היחידה לקרדיולוגיה
    פולשנית-צנתורים במרכז הרפואי שיבא: "המסתם המיטרלי של המטופל כשל עם השנים. באופן תיאורטי הוא יכול היה לעבור ניתוח חוזר, אבל מכיוון שכבר עבר ניתוח פולשני להחלפת המסתם, קיים סיכון גבוה לחייו בניתוח חוזר".

    לאחר קבלת ההחלטה על ביצוע החלפת המסתם המיטרלי בצנתור, נדרשו פרופ' גויטע, פרופ' ישראל ברבש – מנהל שירות הצנתורים ביחידה לקרדיולוגיה פולשנית במרכז הרפואי שיבא וצוות רופאי יחידת הצנתורים למצוא פתרון לסיכון הקיים בחסימת אבי העורקים על ידי המסתם הישן.

    הפתרון שנמצא הוא חיתוך עלה המסתם הישן בשיטת Lampoon, שבמסגרתה חותכים את העלה הקדמי של המסתם לשניים באופן שמונע ממנו לחסום את מוצא אפיק הלב לאבי העורקים.

    לדברי פרופ' גויטע, "החלפת מסתם מיטרלי בשיטה זו טרם בוצעה בישראל ואינה שכיחה בעולם. מדובר בפריצת דרך בטיפול במחלות לב מסתמיות ובמתן תקווה של ממש למטופלים שמיצו את כל קווי הטיפול".

    פרופ' ישראל ברבש: "הפעולה שביצענו היום מהווה צעד נוסף קדימה ביכולת שלנו להרחיב את האפשרויות הטיפוליות לאנשים שעד היום לא היה להם מענה טוב מבחינת הטיפול במחלות המסתם המיטרלי".

    ההליך בוצע בחדר צנתורים בשיבא, שבו מתאפשרת הדרכה מרחוק  באמצעות מערכת ראשונה מסוגה בישראל ובעולם –
    Remote Proctoring של חברת Point2Point medical.

    לדברי פרופ' עמית שגב, מנהל המערך הקרדיולוגי בשיבא, במערכת יש מצלמות וחיבורים לכל הפעולות שמבצע המצנתר, והיא נשלטת מרחוק על ידי המומחים שמקבלים הרשאה לכך – מכל מקום ברחבי העולם, בזמן אמת וללא השהייה.

    בהליך שהתקיים היום התחברו למערכת ד"ר אדם גרינבוים מאוניברסיטת אמורי באטלנטה ארה"ב, בעל ניסיון רב בשיטת Lampoon; וד"ר רוברט לדרמן – ראש תוכנית הלב ב-NIH (המכונים הלאומיים), ששוחחו בזמן אמת עם צוות המצנתרים והדריכו אותם בביצוע הפעולה.

    את הפעולה ביצעו פרופ' גויטע ופרופ' ברבש בסיוע פרופ' עמית שגב, פרופ' פול פפר – מנהל שירות מחלות לב מבניות, פרופ' אלעד מאור – קרדיולוג מצנתר בכיר ביחידת הצנתורים במערך הקרדיולוגי, ד"ר אמיר זייד – מרדים, ד"ר אורי וטורי – רופא אקו, דמיטרי גורביץ – אח במערך הצנתורים, אבי מימון – טכנולוג רפואי, איתי במשיד – רנטגנאי, מיכל נוימן – אחות במערך הצנתורים.



    0 תגובות